Pembelajaran Kolaboratif -The Power Of Two
Kegiatan
ini dilakukan untuk meningkatkan pembelajaran kolaboratif dalam menghasilkan sesuatu yang bermanfaat.
Gabungan pemikiran dua orang tentunya lebih baik dari seorang,
Stephanae (1994) .
Stephanae (1994) .
Langkah-langkahnya:
1) Guru memberi soalan untuk tajuk geseran.
2) Pelajar dikehendaki menjawab soalan sambil merujuk buku teks dan nota dari blog.
3) Setelah selesai menjawab, pilih pasangan anda dan bincangkan jawapan yang sepatutnya.
3) Setelah selesai menjawab, pilih pasangan anda dan bincangkan jawapan yang sepatutnya.
4) Tulis semula jawapan untuk mendapatkan jawapan yang terbaik.
5) Kongsikan jawapan anda di https://www.facebook.com/PBS Sains SMK Air Tawar
Antara soalan yang perlu anda jawab ialah untuk mencapai B3D18E1
1) Jelaskan
kebaikan dan keburukan geseran serta cara meningkatkan atau mengurangkan
geseran.
2) Cara untuk meningkatkan dan mengurangkan geseran.
Antara laman web yang boleh dilawati :
No comments:
Post a Comment